pondělí, 4. říjen 2004

Le Roi Danse

Soundtrack z filmu Gérarda Corbiaua Le Roi Danse (Král tančí ) z doby Ludvíka XIV. měl podobný osud jako v 90. letech soundtrack z filmu Farinelli . I když film je velmi sugestivní a zvláště taneční scény jsou skvělé, hudba zaujala více a soundtrack se po zásluze skvěle prodával a získával ceny. Co se týká Reinharda Goebela a jeho kolínského souboru, pak právě tento projekt patří vůbec k nejlepším, které za třicet let nahrál. Protože nahrávka už vyšla na CD nosiči a film, který byl uváděn i u nás, mnozí z vás jistě viděli, tak dodávám k tomuto pozoruhodnému titulu pouze jediné. Úžasně plastický zvuk, dokonalost interpretace a krásu hudby francouzských skladatelů v čele s královským kapelníkem Lullym vychutnáte na nosiči SACD ještě více. Bohužel, abyste stoprocentně docenili vymoženosti systému Super Audio CD, tak je nezbytné mít velmi kvalitní aparaturu. Pak se ovšem před vámi otevřou nové zvukové možnosti.

Vydavatel: Deutsche Grammophon / Universal Music

Stopáž: 38:17 + 37:28

EAN: 0028946344620

Nahráli: Musica Antiqua Köln, Reinhard Goebel, sbor Ex Tempore, Céline Scheen - soprán

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.