sobota, 28. srpen 2004

Hadjidakis, Theodorakis, Xarhakos: From Greece With Love

Na letošním (řeckém) olympijském boomu se přiživuje řada firem, mimo jiné i vydávajících zvukové nosiče. Deutsche Grammophon zvolil kultivovanou formu a vydal reedici písní spjatých s Řeckem autorsky a interpretačně. Autorsky je hlavní hvězdou bezesporu Mikis Theodorakis, umělecky mezzosopranistka Agnes Baltsa , která tehdy prožívala svoje zlatá léta. Právě díky ní jsou příjemné písně na rozhraní klasiky, popu a lidovek přitažlivé a nehledě na olympiádu v Athénách nám leccos naznačí o hudebním fondu bývalé starověké velmoci.

Vydavatel: Deutsche Grammophon / Universal Music

EAN: 0028947481225

Nahráli: Agnes Baltsa, Athens Experimental Orchestra, Stavros Xarhakos

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.