Česká filharmonie bude poprvé živě na Mezzo Live HD

Francouzský televizní kanál Mezzo Live HD bude v pátek 24. ledna od 19:30 hodin živě vysílat koncert České filharmonie. První mezinárodní přímý přenos umožní technologie, která byla ve Dvořákově síni Rudolfina instalována v minulé sezoně. Živé vysílání se uskuteční pod značkou Czech Philharmonic Media, jež bude do budoucna zastřešovat všechny audiovizuální nahrávací projekty České filharmonie.

Surrealistická opera Julietta aneb Snář má v Ostravě derniéru

Národní divadlo moravskoslezské na jaře minulého roku uvedlo poprvé ve své historii operu Julietta aneb Snář jako připomínku 60. výročí úmrtí Bohuslava Martinů. Skladatel zhudebnil hru francouzského spisovatele Georgese Neveuxe, který si ho sám vybral. Opera vznikla v roce 1938 a sám Martinů ji považoval za svou nejzdařilejší.

Concertino Praga letos nově: O vítězi rozhodne veřejný koncert v rámci Dvořákovy Prahy

Letošní 54. ročník Dvořákovy rozhlasové mezinárodní soutěže pro mladé hudebníky Concertino Praga vyhlásil poprvé Český rozhlas společně s Akademií klasické hudby. Přihlásilo se 54 soutěžících z celkem 16 zemí Evropy, Asie a Severní Ameriky. Ve dvou kolech budou nyní soutěžní nahrávky hodnoceny mezinárodní porotou. Finálové kolo bude mít podobu veřejného koncertu, který se uskuteční v Rudolfinu 12. září 2020 v rámci festivalu Dvořákova Praha. Čtyři finalisté předstoupí před porotu, v níž zasednou mimo jiné Maxim Vengerov, Augustin Hadelich, Jakub Hrůša nebo Lukáš Vondráček.

Frankfurtský veletrh Musikmesse zpřístupní vzácné nástroje, nabídne workshopy pro mladé hudebníky i setkání učitelů hudby

Ve dnech 1.–4. dubna se opět uskuteční veletrh hudebních nástrojů a hudebního průmyslu Musikmesse, který se tradičně koná ve Frankfurtu nad Mohanem. V roce 2020 půjde o jubilejní 40. ročník. Souběžně s Musikmesse se koná i veletrh Prolight + Sound zaměřený na osvětlovací a zvukové technologie.

Jakub Hrůša: Svými muzikanty jsem uchvácen

Na konci letošní koncertní sezony oslaví devětatřicátiny český dirigent, jemuž se na přelomu listopadu a prosince 2019 podařil opravdu husarský kousek. Dirigovat v rozpětí jediného měsíce filharmonické orchestry v New Yorku, Vídni a Berlíně, to aby Norman Lebrecht přepsal svou legendární knihu o dirigentech Mýtus jménem Maestro. Rozhodně je to ideální příležitost k rozhovoru s Jakubem Hrůšou, který je jedním z nejaktivnějších a nejvlivnějších reprezentantů české hudby a české dirigentské školy ve světě. Náš rozhovor se uskutečnil v době, kdy hostoval v Clevelandu, a dokončen byl počátkem prosince 2019, kdy měl za sebou debut u Vídeňských filharmoniků. Řeč byla o Vídni, Bamberku, Praze i Amsterdamu, Dvořákovi, Sukovi, Janáčkovi i Bartókovi, nahrávání, koncertních sálech i rodičích.

Eun Sun Kim novou hudební ředitelkou Sanfranciské opery

Korejská dirigentka Eun Sun Kim bude od srpna 2021 novou hudební ředitelkou Sanfranciské opery. Čtvrtou osobou na tomto postu v téměř stoleté historii této instituce tak bude poprvé žena. Generální ředitel SFO Matthew Shilvock u příležitosti jejího jmenování uvedl, že „Eun Sun Kim vede s velkou vizí na pódiu, zároveň však přijímá každého člověka do tvůrčího procesu a povzbuzuje je k jejich nejlepším výkonům. Výsledné umění je senzační.“

Lahodné Pivní oratorium s FOK

12. leden 2020 Napsal(a)
Zveřejněno v Soutěže
Lahodné Pivní oratorium s FOK

Skladatel a dirigent Jan Kučera připravil na 30. ledna večer oslavující nejoblíbenější český nápoj. Jeho Pivní oratorium vypráví příběh piva skrze texty mistra Jana Husa či Bohumila Hrabala, kterých se společně se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK ujmou Jiří Lábus, Barbora Řeřichová, Boris Prýgl, Pražský filharmonický sbor a Kühnův smíšený sbor. Pivní oratorium doplní symfonická předehra Gambrinus Otmara Máchy, inspirovaná pověstným králem Gabrinem, a hudba k baletu Bacchus a Ariadna Alberta Roussela, evokující spíše vinnou atmosféru. Tři z vás mohou získat po dvou vstupenkách na tento koncert 30. ledna ve Smetanově síni Obecního domu.

Vybroušené Francouzské árie Petra Nekorance

Tenorista Petr Nekoranec se zaslouženě dostává do povědomí domácí i světové operní a písňové posluchačské veřejnosti. K dalšímu postupu v jeho kariéře má přispět i nahrávka, kterou koncem roku 2019 vydává Supraphon. Protože mi jsou na rozdíl od uměleckých agentur a prodejců umění jakékoliv ceny a úspěchy ze soutěží zcela lhostejné (slušně to píšu velmi nerad), srovnám si jednoduše sám ve své hlavě, zda je mladý pěvec tím, kdo si mne svým hlasem získává – či nikoliv. Platí obojí.

Průlet dějinami v Časopletu Lukáše Sommera

14. ročník festivalu hudebního divadla Opera představí od 4. ledna do 2. března 2020 v Praze celkem sedmnáct inscenací v podání operních souborů z celé České republiky i ze Slovenska. Představení stálých operních domů doplní produkce vzniklé nezávisle na tradiční operní síti divadel. Většina představení se odehraje na scénách Národního divadla, festival ale expanduje i do dalších divadelních i nedivadelních prostor. Letošní ročník nabídne operní díla od Mozarta až po současnost, včetně nových autorských děl v podání alternativních souborů (Ensemble Opera Diversa, Hausopera či Opera studio Praha).

Rehabilitace Charpentiera v Londýně

9. leden 2020 Napsal(a)
Zveřejněno v Kritiky
Rehabilitace Charpentiera v Londýně

Poslechnout si za pochmurného prosincového večera adventní koncert v londýnské Wigmore Hall bylo vzácné potěšení. Vystoupilo šest členů (včetně tří zpěváků) renomovaného francouzského souboru Les Talens Lyriques, jež řídil jeho zakladatel, vynikající cembalista a varhaník Christophe Rousset. Na programu byl výhradně Marc-Antoine Charpentier (1643–1704) – jak vokální skladby doprovázené třemi violami (dvěmi da braccio a jednou gambou) a varhanami, popř. cembalem, tak instrumentální skladby pro tuto malou sestavu.

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.