Italské milostné baroko s Markétou Cukrovou na středověkém Pernštejně

Letošní 25. ročník festivalu Concentus Moraviae nakonec nabídl dramaturgyni Barbaře Marii Willi vytvoření nového programu v novém termínu, dnešní situace nejen přivřela hranice, ale i vše změnila. S tématem „Domov můj“ tedy Barbara Maria Willi připravila posluchačům báječný program věnovaný především staré hudbě v podání našich vynikajících hudebníků.

Démonický Trifonov otevřel sezonu České filharmonie

Přestože covid kulturním aktivitám nijak zvlášť nepřeje, bylo Rudolfinum při zahajovacím koncertu 125. sezóny České filharmonie (23. září 2020) zaplněné více než obdivuhodně. Sólistou večera byl totiž Daniil Trifonov, jeden z nejslavnějších a nejosobitějších současných pianistů.

Silný start olomouckého Podzimního festivalu s komorní mší

Zahajovací koncert letošní edice Podzimního festivalu duchovní hudby v Olomouci v neděli 20. září nabídl v chrámu sv. Václava dílo Petite Messe Solennelle Gioacchina Rossiniho z roku 1863. Skladatel proslulý zejména svým operním dílem se ve svých sedmatřiceti letech náhle přeorientoval na komorní, písňovou a klavírní tvorbu. V případě této slavnostní mše, jeho pozdního díla, se pak dostává ke slovu snaha o skutečné duchovní vyjádření. Malá slavnostní mše zde byla uvedena v původní verzi pro sóla, sbor, dva klavíry a harmonium. Obvykle se uvádí s orchestrálním aranžmá, v tomto provedení pak měla až nezvykle komorní charakter – a to jak v kontextu mešní tvorby, tak tváří v tváří okázalému prostoru katedrály.

B3 Ensemble na festivalu Concentus Moraviae: Mládí, které stojí za pozornost

Trojice hudebníků (housle Vojtěch Jakl, viola da gamba Michal Raitmajer, cembalo Filip Hrubý) vystupující pod jménem B3 Ensemble si letošní téma festivalu Concentus Moraviae – Domov můj – vzala opravdu k srdci. Úterní program v kostele sv. Petra a Pavla v Řeznovicích totiž uvedl díla autorů, kteří buďto přímo patřili mezi významné české a moravské skladatele své doby, nebo je jejich životy do českých zemí alespoň zavedly.

Kde v Brně potkat Janáčka a dát si jeho oblíbené šípkové cukroví

V pondělí 28. září začíná festival Janáček Brno. Brněnské Turistické informační centrum (TIC Brno) při této příležitosti se dvěma novinkami. V ulicích Brna  můžete potkat figuríny Leoše Janáčka, které slouží také k poslechu Janáčkovy hudby, koupit si můžete také novou Mářinu kuchařku, ve které zjistíte, co měl Janáček rád.

Kreativní dílny Piccoli letos patří improvizaci

Collegium Marianum připravilo ve spolupráci s Národní galerií Praha sedm hravých umělecky zaměřených dílen. Děti ve věku od 3 do 16 let i jejich rodiče v nich budou moci v neděli 25. října objevovat umělecké tradice Evropy z dob středověku, renesance i baroka. Všechny dílny bude letos spojovat téma hudební improvizace a radost ze společného muzicírování v zákoutích Anežského kláštera. Zdrojem inspirace se stane lidová i jazzová hudba, podmanivý zvuk cimbálu, léčivé bylinky a bájné příšery. Nově bude součástí programu také dvoudenní dílna (24. a 25. 10.) instrumentální improvizace pod vedením cimbalisty Jana Rokyty. 

Soutěž o vstupenky na Janáčkův Osud

23. září 2020 Napsal(a)
Zveřejněno v Soutěže
Soutěž o vstupenky na Janáčkův Osud

Letošní ročník festivalu Janáček Brno zahájí inscenace opery Osud Leoše Janáčka. Režie se ujal mezinárodně uznávaný Kanaďan Robert Carsen, který před čtyřmi lety uvedl v Brně svoji inscenaci Káti Kabanové. Tři z vás mohou získat po dvou vstupenkách na druhou premiéru, která se koná v úterý 29. září v Janáčkově divadle. Odpovědi na soutěžní otázku zasílejte do neděle 27. září na adresu michaela@muzikus.cz.

Dirigentka Gabriela Tardonová: Patnáct let se současnou hudbou a s hlavou vztyčenou

V poslední prázdninový den, příhodně slunečný, předtím než nedočkavé a deštivé 1. září zaklepalo na dveře, jsem se v prostorách Základní umělecké školy Zbyňka Mrkose setkal s Gabrielou Tardonovou, místní pedagožkou a dirigentkou orchestru Ensemble Opera Diversa. Povídali jsme si nejen o fungování ansámblu a tvorbě dramaturgie, ale také o úskalích současných oper a čtení skoupých partitur.

Zázrak v době covidové: Dvořákovský maraton

Festival Dvořákova Praha nabídl letos posluchačům něco naprosto mimořádného: kompletní provedení všech Dvořákových kompozic pro sólový klavír a pro klavír na čtyři ruce. Jedná se o počin značně odvážný, protože Dvořákovy klavírní skladby se – na rozdíl od jeho symfonií a komorních děl – prakticky nehrají, takže nebylo možné odhadnout, nakolik budou pro publikum atraktivní, nemluvě o tom, že bylo nutné sehnat interprety, kteří by se Dvořákových skladeb ujali (jedná se o cca 650 stran notového textu!).

Olomoucká filharmonie zahájí sezonu Martinů klavírním koncertem a premiérou Marka Keprta

Do nové koncertní sezony vstoupí Moravská filharmonie Olomouc s hudbou Antonína Dvořáka, Bohuslava Martinů, Iši Krejčího a také Marka Keprta, který pro filharmonii napsal kompozici Opeření, opelnění, okluznění, zmotýlnění – akustický chVějíř k 75. výročí založení Moravské filharmonie Olomouc. Orchestr zahájí sezonu ve čtvrtek 24. září v olomoucké Redutě pod taktovkou svého šéfdirigenta Jakuba Kleckera, za klavír usedne Ivo Kahánek.

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.