Muzikolog Milan Kuna získá Cenu Akademie klasické hudby

Rada akademiků při AKH ocenila muzikologa Milana Kunu za přínos české hudební vědě. Předání ceny se uskuteční na koncertě Českého spolku pro komorní hudbu ve středu 19. února 2020 v pražském Rudolfinu. Na programu zazní dílo Antonína Dvořáka, Josefa Bohuslava Foerstera, Jiřího Gemrota a Bohuslava Martinů v interpretaci houslisty Ivana Ženatého a klavíristy Martina Kasíka.

Radek Baborák na Mozartově týdnu debutoval s Vídeňskými filharmoniky

Radek Baborák se letos stal nejvytíženějším umělcem Mozartova týdne, salcburského hudebního festivalu, který již od roku 1956 oslavuje především umění Wolfganga Amadea Mozarta. Rok 2020 byl tematicky věnován zejména dechovým nástrojům. Dalšími účastníky letošního ročníku byli např. Sir András Schiff, Mitsuko Uchida nebo Mojca Erdmann.

Pražský filharmonický sbor odkládá svoje koncerty v Hongkongu

Pražský filharmonický sbor měl na konci února vystoupit na samostatných sborových koncertech Hong Kong Arts Festivalu. Vzhledem k současné situaci v Hongkongu se však tyto koncerty po dohodě s vedením festivalu odkládají.

Objev sezony a zadostiučinění dramaturga: V Brně uvedou Rejchovu Lenoru

Filharmonie Brno chystá na příští dny dramaturgický objev. Málokdo totiž zná Lenoru Antonína Rejchy, velký hudební obraz pro sóla, sbor a orchestr. Od středy do pátku ji bude mít možnost slyšet brněnské publikum v podání Martiny Jankové, Pavly Vykopalové nebo Jiřího Brücklera, Orchestr a Český filharmonický sbor Brno bude řídit šéfdirigent Dennis Russell Davies.

SOČR připomene Vítězslavu Kaprálovou, spolu s Markem Kozákem uvede její Koncert d moll

Dirigent Robert Jindra – povede další abonentní koncert rozhlasového orchestru SOČR. Na programu budou skladby Vincenta d’Indyho či Césara Francka a také Koncert pro klavír a orchestr d moll Vítězslavy Kaprálové v podání Marka Kozáka. Přímý přenos z Dvořákovy síně Rudolfina odvysílá v pondělí 17. února Český rozhlas Vltava a záznam nabídne o dva dny později Český rozhlas D-dur. 

Milostné preludium o Chopinovi a Sandové společně představí Zuzana Bydžovská a Martin Dvořák

Multižánrová inscenace Chopin a Sandová: Milostné preludium reflektuje osudy polského skladatele Fryderyka Chopina a francouzské spisovatelky George Sandové, jejichž bouřlivý vztah poznamenal dílo i životy obou z nich. V titulních rolích se představí herečka Zuzana Bydžovská, tanečník Martin Dvořák a klavírista Kostiantyn Tyshko. První představení se uskuteční 21. března v pražské Werichově vile. V Brně bude projekt uveden v květnu a červnu ve Vile Tugendhat.

Musica Florea objevuje Claru Schumannovou, její koncerty zahraje Petra Matějová

Do roku 2020 vstupuje orchestr Musica Florea s novým programem, tentokrát složeným z děl romantické skladatelky a klavíristky Clary Schumannové, která ve 30. – 40. letech 19. století oslňovala svou hrou celou Evropu. Dva koncerty, jejichž sólistkou bude Petra Matějová, se odehrají 11. a 12. února v Třebíči a Praze.

Improvizovaný Šavlový tanec i rutina Vardana Mamikoniana

Na čtvrtý koncert cyklu FOK Světová klavírní tvorba (Dvořákova síň, 1.2.2020) byl původně avizován Eugen Indjic. Umělec bohužel na poslední chvíli své vystoupení odřekl a FOK nabídl místo něho pražskému publiku recitál arménského pianisty Vardana Mamikoniana.

Janáček bohatýrský a velkorysý

3. únor 2020 Napsal(a)
Zveřejněno v Kritiky
Janáček bohatýrský a velkorysý

Se zájmem sledujeme světovou kariéru Jakuba Hrůši a přejeme mu úspěchy. Právě obraz sebevědomého hudebníka, který má každou partituru pevně v rukou, byl možná nejcharakterističtějším rysem abonentních koncertů České filharmonie v posledním lednovém týdnu. I v pátek 31. ledna odcházelo publikum nadšeno.

Schnittke a Sibelius v sokolovně: honem pryč!

V Brně se před řadou desetiletí ujal sympatický zvyk soustředit se v mnohaleté perspektivě na hudbu skladatele, který je takové pozornosti jednoznačně hoden, jeho cesta k obecnému uznání však stále probíhá. V případě Leoše Janáčka ještě nešlo o unikátní přístup – svému výjimečnému občanovi by asi takovou službu prokázalo kdejaké jiné město. Od 60. let se však právě v Brně začal objevovat cizinou stigmatizovaný Bohuslav Martinů, poněkud kuriózně se tam za normalizace odehrávaly československé premiéry skladeb Oliviera Messiaena (Symfonie Turangalîla v roce 1972 dokonce za účasti skladatele), v 80. letech uváděl dirigent František Jílek symfonie Gustava Mahlera, což pak v 90. letech zopakoval hostující dirigent Caspar Richter.

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.