
Věra Drápelová
Vystudovala fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy. Je editorkou rubrik Kultura, Názory a Rozhovor v redakci MF Dnes. Autorsky se věnuje klasické hudbě a opeře.
Originálně uzavřel svou letošní sezonu orchestr PKF – Prague Philharmonia. Uvedl Lobgesang (Chvalozpěv) Felixe Mendelssohna-Bartholdyho. Tedy autora, od nějž posluchač v běžném koncertním provozu slýchá spíše jiné skladby než tuto. Lobgesang si objednalo město Lipsko na oslavu 400.výročí vynálezu knihtisku Johannem Gutenbergem. A protože mezi díly, která slavný vynálezce vytiskl, nechyběla bible, Lobgesang symbolicky zdůrazňuje obrácení lidstva od tmy ke světlu. Poprvé zazněl roku 1840 v lipském kostele sv. Tomáše.
Anne-Sophie Mutter: Někdy je dobré vyjít z věže
2. květen 2016Lednovou sérii představení Poulencových Dialogů karmelitánek v Bavorské státní opeře v Mnichově doprovázelo další kolo kuriózního soudního sporu. Na dílo skladatele, který zemřel roku 1963, se totiž stále ještě vztahuje ochranná sedmdesátiletá lhůta, během níž trvají autorská práva. Toho využili dědicové a divadlo zažalovali kvůli koncepci ruského režiséra Dmitrije Čerňakova. Žádají, aby byla předělána, nebo aby divadlo inscenaci stáhlo z repertoáru.
Peter Grimes jako přiznané drama o lásce muže k muži
20. prosinec 2015Před nějakou dobou k sobě obrátil pozornost, když se dostal do finále dvou renomovaných akcí pro mladé zpěváky, napřed soutěže Plácida Dominga Operalia (2007) a následně pěvecké soutěže v britském Cardiffu (2009), jejíž písňovou kategorii nadto vyhrál. Dalo se tedy tušit, že se objevila osobnost s pěveckým i osobnostním potenciálem. Od té doby se ale basista
Vážený pane šéfe Opery Národního divadla, možná to pro Vás bude překvapení, ale ve světě je hodně specialistů na český operní repertoár. Tedy pokud za specialistu považujeme prostě toho pěvce, který roli umí ztvárnit na vysoké úrovni. Kdo ovšem sleduje hrací plány světových scén, tak zjistí, že mezi nimi nejsou (až na naprosté výjimky) Češi. Asi to o něčem svědčí...
Na tiskové konferenci Opery Národního divadla k nadcházející sezoně uvedla její ředitelka Silvia Hroncová, že divadlo chce dokázat, že Praha zůstává evropskou operní metropolí jak nabídkou celkem 44 operních inscenací, tak přitažlivou dramaturgií a špičkovými uměleckými výkony. Umělecký šéf Petr Kofroň podtrhnul především odvahu riskovat. „Bez rizika není napětí ani překvapení,“ dodal. Zřejmě však na první scéně nevládne kooperativnost, soudě dle toho, že krátce před koncem minulé sezony odstoupil hudební ředitel Národního divadla Robert...
Jméno Kate Royal má samo o sobě téměř marketingový potenciál… Nicméně jeho nositelka, která 28. září vystoupí na zahajovacím koncertě sezony PKF – Prague Philharmonia s dirigentem Jakubem Hrůšou (zároveň zahájí projekt „20 let stylově“, který oslaví dvacáté výročí od založení orchestru), si v operním světě získává pozornost především svým uměním. Patří k představitelkám mladší generace britských zpěváků a pokračuje v tradici, kterou před ní vytvářely sopranistky jako Kiri Te Kanawa nebo Felicity Lott. Studovala na...