Redakce

Redakce

Českolipský komorní cyklus pokračuje online světovou kytarovou premiérou

Čtvrtá sezona Českolipského komorního cyklu bude v důsledku přetrvávajících restriktivních protiepidemických opatření i v květnu pokračovat pouze online. Druhý letošní koncert nabídne v úterý 11. května premiérové setkání dvou významných kytarových osobností. Pavel Steidl se na jednom pódiu poprvé setká s reprezentantem mladší generace, kytaristou a skladatelem Lukášem Sommerem. Na programu budou skladby pro sólovou kytaru i kytarové duo a očekávaná světová premiéra Sommerova dua Sonatina in Re zkomponovaného přímo pro Českolipský komorní cyklus. Koncert se uskuteční v kostele Mistra Jana Husa v České Lípě bez přítomnosti diváků a bude i tentokrát volně zpřístupněn na YouTube kanálu a webových stránkách cyklu s možností podpořit cyklus zakoupením dárcovské vstupenky.

Ivo Kahánek povede první mistrovský kurz Janáčkova festivalu

Letošní ročník Mezinárodního hudebního festivalu Leoše Janáčka přináší novinku – první mistrovský kurz. Ten povede klavírista Ivo Kahánek, rezidenční umělec Festivalu a držitel mnoha domácích i mezinárodních ocenění. Rodák z Pobeskydí a absolvent ostravské Janáčkovy konzervatoře se bude v termínu 11.–13. června na Hukvaldech věnovat účastníkům kurzu: studentům a absolventům konzervatoří a vysokých uměleckých škol, a laureátům klavírních soutěží. Soustředí se s nimi na interpretaci klavírní tvorby Leoše Janáčka. Kurzu je možné zúčastnit se také pasivně. Všichni zájemci mohou zasílat elektronické přihlášky do 31. května, vybraní účastníci budou včas informováni.

Celostátní festival základních uměleckých škol ZUŠ Open proběhne i letos ve volném termínu

Letošní v pořadí pátý ročník celostátního festivalu základních uměleckých škol ZUŠ Open více než kdy jindy upozorňuje na přínos a význam uměleckého vzdělávání. Déle než rok trvající pandemie citelně zasáhla i do oblasti základního uměleckého vzdělávání. Oproti loňskému roku, kdy se ZUŠ potýkaly se zaváděním distanční výuky a snažily se děti zapojit do nejrůznějších online projektů, čelí nyní mnohem závažnějšímu problému, a to udržení motivace svých žáku a zamezit jejich případnému odhlašování ze studia.

Česká filharmonie zahraje poprvé pro testované publikum

Česká filharmonie a Škoda Auto oslaví v pondělí 10. května ve 20.15 hodin 125 let od svého založení koncertem pod taktovkou šéfdirigenta Semjona Byčkova. Přímo ve Dvořákově síni Rudolfina bude poprvé od října minulého roku sedět 350 posluchačů s platnými PCR testy. Živý přenos pro diváky ČT art a sociálních sítí zajistí Studio Rudolfinum. Moderování se ujme Marek Eben. Koncert bude mít i benefiční rozměr. Nadace Via založila sbírku na podporu rodin pracovníků v sociálních službách, kteří zemřeli na covid-19 při výkonu povolání.

Do Brna přijel akustický model sálu Janáčkova kulturního centra v měřítku 1:10

Nový koncertní sál pro Filharmonii Brno už je na světě. Zatím jen ve zmenšené, ale naprosto věrné kopii. Dnes dorazil do Brna na výstaviště, kde na něm bude v Brně tým světového akustika Yasuhisy Toyoty provádět akustická měření a ověřovat své výpočty. Zmenšenina sálu Janáčkova kulturního centra v poměru 1:10 vznikala od loňského podzimu v Mnichově Hradišti, v dílně specializované na akustické modely. Kromě akustiků se na něm podíleli projektanti, architekti, modeláři, stolaři a truhláři. Objekt má rozměry 5 metrů x 3,5 metru a výšku 3 metry.

Čtyři koncerty Pražského jara se uskuteční s diváky v sále

Čtyři koncerty Pražského jara v rámci pilotního projektu iniciovaného Ministerstvem kultury České republiky se koncerty uskuteční za přítomnosti publika v sále, a to za dodržení přísných opatření stanovených Ministerstvem zdravotnictví. Do pilotního projektu byl zařazen zahajovací koncert 12. května, jeho repríza o den později, Debut Pražského jara 26. května a závěrečný koncert 3. června.

Concertino Praga zná své finalisty. Do závěrečného klání se probojovali tři čeští zástupci

Poslední dubnový týden rozhodla mezinárodní porota v distančním hodnocení o finalistech letošního ročníku soutěže pro mladé hudebníky Concertino Praga. Ve finále sólové kategorie se utkají zástupci z České republiky, Slovenska, Maďarska a Německa. Česká republika bude mít mezi finalisty tři zástupce.

Czech Ensemble Baroque představuje 10. sezonu cyklu Bacha na Mozarta! K udržení jeho existence pomůže i Adam Plachetka

Vize Posledního soudu z pera vrcholného barokního tvůrce ve čtyřaktovém oratoriu, duchovní hudba z benátského dómu sv. Marka, nonsensová vokální polyfonie na aragonském královském dvoře, vánoční atmosféra jak ji prožívali kantoři českých a moravských kůrů, italské oratorium prvního z trojice velkých vídeňských klasiků, vokální program spojující autory napříč staletími a souboj baroka a klasicismu v dílech otců zakladatelů cyklu Bacha na Mozarta! – to je 8 koncertů jubilejní 10. brněnské koncertní sezony Czech Ensemble Baroque, která zahajuje svůj předprodej 1. května 2021.

Komorní filharmonie Pardubice ruší zbytek sezony a vrací předplatné

Z důvodu přetrvávajících epidemiologických opatření, která dle všech predikcí nedovolí uspořádat zbývající abonentní koncerty 52. sezony s plným sálem posluchačů, přistupuje Komorní filharmonie Pardubice k vrácení plateb za neuskutečněné koncerty abonentních řad A, B, C a D (matiné pro děti a rodiče). V případě abonentních cyklů A, B a C se předplatiteli vrátí tři čtvrtiny z ceny abonentky, v případě cyklu D pak dvě třetiny. Platby budou vypořádávány výhradně bezhotovostně převodem na účet. K zažádání o vrácení peněz stačí vyplnit formulář na webu filharmonie. V odůvodněných a zcela výjimečných případech bude možné vrácení hotovosti v pokladně Domu hudby ve dnech 14. a 21. 6. v čase 13.00–17.00 hod.

Bachova životní i hudební pouť z pera sira Johna Eliota Gardinera vychází v českém překladu

John Eliot Gardiner v dětství každý den míjel jeden ze dvou autentických portrétů J. S. Bacha na schodech v domu svých rodičů. Od té doby jej studuje a provádí jeho dílo a dnes je považován za jednoho z největších žijících skladatelových interpretů. Plody tohoto celoživotního ponoření jsou předkládá ve své knize Hudba na nebeském hradě. V ní vysvětluje podrobně myšlenky, z nichž Bach čerpal, jak pracoval, jak je jeho hudba konstruována, jak dosahuje svých účinků – a co nám může říct o Bachovi jako člověku. Gardinerův literární příspěvek k bachovskému bádání připravuje v českém překladu nakladatelství Dauphin.

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.