Miriam Hasíková

Miriam Hasíková

Vystudovala anglickou filologii a muzikologii na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde také dokončila doktorské studium hudební vědy. Během studií strávila jeden akademický rok na Université Jean Monnet ve francouzském Saint-Etienne. V zahraničí se aktivně účastnila mezinárodních vědeckých konferencí na téma hudební divadlo, o němž také napsala dvě knihy - Meziválečné divadlo v Olomouci (2016) a Kalendárium a vybrané kapitoly z dějin olomouckého baletu 1920-2016 (2016). Ráda hraje na klavír, čte moderní americkou literaturu a sleduje aktuální hudebně divadelní scénu.

Sýček neodletěl: Choreografie Pavla Šmoka stále žije, okouzluje i šokuje

Navzdory svému názvu „Praha, klasika…“, nabídl ve dnech 27. a 28. července mezinárodní hudební festival divákům dvě představení, která se jako „klasika“ rozhodně netvářila. První se jmenovalo Mezinárodní umělecký maraton, druhé organizátoři pojmenovali Balet a hudba komorně. Oba večery měly společné jmenovatele jak repertoárově, tak z hlediska obsazení.

Charlotte na Nové scéně: Hra se zpěvy, memento i trocha tendence?

Charlotte: tříbarevná hra se zpěvy premiérované 1. července na Nové scéně Národního divadla mohla svým názvem a nakonec i termínem uvedení v leckom evokovat bezstarostnou prázdninovou náladu. Příběh by se však lépe hodil pro potemnělý zimní večer. Inspirován je totiž krátkým životem židovské malířky Charlotte Salomon, která v roce 1943 jako šestadvacetiletá zemřela v Osvětimi.

Prvomájová Kytice ve Stavovském

6. květen 2019
Prvomájová Kytice ve Stavovském

Prvomájová večerní premiéra ve Stavovském divadle patřila tanečnímu divadlu Petra Zusky Kytice. Zmíněný choreograf se publiku naposledy představil v celovečerním baletu Klíče odnikud poprvé uvedeném na jaře minulého roku v Českých Budějovicích místním souborem. Dílo sklidilo mimořádný ohlas také při následujících zastávkách včetně té pražské v březnu 2019 ve Foru Karlín. Vzhledem k této skutečnosti se nabízela otázka, zda se nový opus (tentokrát nastudovaný Pražským komorním baletem) sugestivnímu obrazu choreografovy schizofrenické tety za doprovodu Janáčka a Dvořáka může vyrovnat. Položil si ji nakonec i sám Zuska. Novou inscenaci věnoval zakladatelům Pražského komorního baletu Pavlu Šmokovi a Luboši Ogounovi a k dedikaci připsal odlehčující dovětek: „doufám, že se z toho neobrátíte v hrobě.“ K ničemu takovému určitě nedošlo (přistoupíme-li na „erbenovský“ záhrobní příměr). Tvůrčí duo, známé baletními experimenty už v šedesátých letech minulého století, by mělo z uměleckého vývoje českého baletu v podání Petra Zusky radost.

Od Requiem ke Švejkovi

3. květen 2014
Od Requiem ke Švejkovi

Pokud někdo z návštěvníků festivalu MusicOlomouc doposud pochyboval o tom, že soudobá hudba může být i zábavná a vtipná, poslední koncert s názvem Affetto & Akademici z Moravy obavy dokonale vyvrátil. „Vokálně-experimentální“ soubor Affeto ve složení Jan Mikušek (kontratenor), Marek Olbrzymek (tenor), Vladimír Richter (tenor), Aleš Procházka (bas) a Martin Kubíček (klavírní doprovod) totiž nezdobí pouze jedinečné hlasové dispozice, ale také herecký a komediální talent.

Prostý prostor versus Hrubá hmota

1. květen 2014
Prostý prostor versus Hrubá hmota

Pátý večer festivalu Music Olomouc patřil komornímu tělesu Praesenz. Toto seskupení tvoří tři instrumentalisté violoncellista Jan Filip Ťupa, klarinetista Richard Haynes a pianista Reto Staub. Soubor se zaměřuje na interpretaci skladeb avantgardy 20. století zejména však na skladby mladých autorů, kteří „přináší originální pohled na naši dobu“. Tento koncept byl i obsahem jejich olomouckého vystoupení. Koncert se konal 29. dubna v barokní kapli Božího těla. Pro avantgardní repertoár byl tento prostor ideální – jak akusticky, tak vizuálně.

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.