Milan Bátor

Milan Bátor

Profesí hudební pedagog, teoretik a kytarista, vystudoval Janáčkovu konzervatoř a Ostravskou univerzitu v Ostravě. Pochází z umělecké rodiny: bratr David je uznávaným básníkem, teta Božena Klímová patřila k výrazným polistopadovým spisovatelkám, známá byla i přátelstvím s australským prozaikem Alanem Marshallem (Už zase skáču přes kaluže). Zájem o klasickou hudbu jej provází od dětství. Je vášnivým sběratelem a posluchačem nahrávek klasické, jazzové a rockové hudby na nejrůznějších nosičích, jako hudební publicista dosud napsal několik stovek textů uveřejněných v různých českých i zahraničních médiích. Od roku 2017 spolupracuje s Českým rozhlasem Ostrava a Českým rozhlasem Vltava na tvorbě hudebních pořadů. Svůj bytostně existenciální zájem o hudbu ve všech jejích podobách vyvažuje aktivním hraním v komorních uskupeních a kapelách.

V Opavě ožila ponurá inscenace Verdiho Macbetha

Slezské divadlo v Opavě po nedávném pozitivním ohlasu Její Pastorkyně na festivalu Opera 2015 (cena diváků za nejlepší představení) představilo v neděli další operní premiéru. Macbeth Giuseppe Verdiho se v Opavě představil jako ponuré, stísněné drama. Navzdory finančním škrtům, které divadlo zažilo a zažívá, se v rámci možností podařilo připravit inscenaci důstojnou a přes některé výhrady poměrně přesvědčivou...

Zlínská filharmonie s Ženatým: Báječný začátek, rozpačitý závěr.

Filharmonie Bohuslava Martinů hostila ve čtvrtek předního českého houslistu Ivana Ženatého. Příjemným překvapením koncertu, který se tradičně uskutečnil ve zlínském kongresovém centru, byla také přítomnost skladatelky Sylvie Bodorové. Ta samozřejmě nebyla náhodou. Koncert z cyklu Filharmonie Bohuslava Martinů s šéfdirigentem Stanislavem Vavřínkem byl tentokrát ve znamení španělských rytmů a melodií. V úvodu koncertu však zazněla skladba současné české autorky Sylvie Bodorové.

Antoni Wit zazářil Kilarovou Krzesany, ale v Brucknerovi jen doutnal

Jeden z nejzajímavějších koncertů se odehrál 22. a 23. ledna v Ostravě. Slavný polský dirigent Antoni Wit se s Janáčkovou filharmonií představil ve skladbách L. Janáčka, W. Kilara a A. Brucknera. Witovi interpretace hudby 20. století náramně svědčí. Ačkoli zazněla i kolosální Brucknerova 6. symfonie, v paměti posluchačů zůstane asi nejvíc otištěna Kilarova symfonická poéma Krzesany. A plným právem.Dramaturgie tentokrát vsadila na odvážnou strategii. Zařadit do programu koncertu hned dvě skladby 20. století a do druhé půle více než hodinovou partituru Brucknerovy 6. symfonie, to...

Arménský stesk? Ani náhodou!

6. leden 2015
Arménský stesk? Ani náhodou!

Nesporným vrcholem symfonického cyklu B Janáčkovy filharmonie bylo vystoupení violoncellisty Nareka Hakhnazaryana a dirigenta Jakuba Hrůši. Sympatický Armén se Ostravě představil provedením Saint-Saënsova Koncertu pro violoncello a orchestr č. 1 a  moll, op. 33.  Z jeho hry prýštily emoce, empatie i mimořádná ukázněnost. Nevšední hudební zážitek inicioval také dirigent Jakub Hrůša, jehož nastudování děl Josefa Suka a Antonína Dvořáka bylo minuciózní ve všech detailech.

Pretty Yende se představila na Janáčkově Máji v nejlepším světle

Jeden z nejvýznamnějších tuzemských hudebních festivalů klasické hudby, Janáčkův máj, hostil 26. května jihoafrickou sopranistku Pretty Yende. Osmadvacetiletá operní senzace pocházející z Piet Retief o sobě dala hlasitě vědět dnes již legendárním záskokem v newyorské opeře, který urychlil její kariéru závratným způsobem. Do Ostravy přijela tato sympatická Afričanka poprvé a její debut v podobě pěveckého recitálu se odehrál v Divadle Antonína Dvořáka. Jeden z nejočekávanějších koncertů letošního festivalu přilákal do ostravské operní...

Janáčkův máj navštívil aztécký vládce Montezuma

Ostrava zažila provedení opery českého skladatele Josefa Myslivečka. Koncert proběhl v rámci Janáčkova máje v nastudování Czech Ensemble Baroque Orchestra s dirigentem Romanem Válkem. Zpočátku mírně nevyrovnané výkony některých pěveckých protagonistů se postupně stabilizovaly a gradovaly k jistotě a preciznosti. Nastudování souboru, specializujícího se na autentické znění a pokud možno i provedení, bylo suverénní a přesvědčivé. Josef Mysliveček (1737 – 1781) patří k nejvýznamnějším českým skladatelům, kteří žili a tvořili za hranicemi vlasti.

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.