klasická hudba, jazz a world music

Martin Kajzar

Martin Kajzar

Bizetova Carmen v Metropolitní opeře: Oheň jménem Margaine a výborný Alagnův Don José

Obnovené nastudování francouzského „klenotu“ s jednou z mála titulních ženských rolí pro nižší hlas bylo plné nadstandardních hereckých výkonů, tentokrát lze jistojistě hovořit také o hvězdných zážitcích a výjimečnosti večera v rovině pěvecké.

Festival slovanské hudby v listopadu podruhé sblíží národy

V brzké době na území Moravskoslezského kraje proběhne II. ročník Mezinárodního festivalu slovanské hudby (MFSH), tentokrát ve dnech 5. – 15. listopadu 2018. Dovolte mi za náš realizační tým, abych v krátkosti festival představil společně s koncerty, na které byste mohli v letošním roce zavítat. Jakožto organizátoři festivalu si klademe za cíl poskytnout posluchačům vystoupení interpretačně pestrých a prvotřídních sólistů i seskupení nejen v sálech krajových institucí, ale i v uměleckých školách a v církevních prostorách. Nedílnou součástí festivalu je též Mezinárodní soutěž interpretace slovanské hudby dětí a mládeže ve věku 8–26 let, která vrcholí koncertem vítězů. V letošním roce jsme pro diváky a posluchače připravili celkem deset koncertních a jednu soutěžní událost.

Vídeňská Die Walküre prezentuje nevyrovnané výkony, Wagnerovo drama však vítězí

Die Walküre nabízí hudební drama v nastudování s dominancí abstrakce, geometrie, stylizace, symbolismu a tzv. čisté scény, kterou reflektujeme jako tradiční od dob Neubayreuthu a uvedení francouzského Prstene století. Inscenace se nese v duchu schopenhauerovském, není z ní cítit touha po uspokojení režisérovy osobní tužby „svobodného jednotlivce“. Doslova se zříká radostného řeckého pohledu na svět a dokládá pocity nicotnosti světa. Kvalita orchestru narůstá s každým dějstvím. Po rozpačitém úvodu a pěvecky velmi slabém výkonu Christophera Ventrise v roli Siegmunda přichází postupný sukces, na jehož konci stojí vítězně Wagnerovo drama.

Nenávistné Straussově Elektrě ve Vídni vévodila Waltraud Meier

Elektra ve Vídeňské státní opeře se prezentuje precizně znějícím orchestrem podpořeným dirigentskou osobností Ingo Metzmachera spolu s vyrovnanými pěveckými výkony, v jejichž čele pro tento večer stála Waltraud Meier. Protikladná k hudební je úroveň scénického nastudování. Tu sráží zejména často násilné a nelogické zásahy do straussovsko-hofmannsthalovských výkladů a nedůsledné vykreslení psychologických profilů postav a jejich proměn. Představení jako celek funguje, avšak výsostnému provedení je příliš vzdálené.

Harmonie vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČRNadace Český hudební fondNadace Leoše JanáčkaNadace Bohuslava Martinů

 

Naši partneři

Muzikus - magazín nejen pro muzikantyAlterecho - platforma pro současnou hudební kulturu

Chcete inzerovat? Máte dotaz?

+420 266 311 701

Novinky emailem

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.