Marta Tužilová

Marta Tužilová

Koncertní sezonu Pražských múz uzavřela Vanya Pesheva

Závěrečný koncert cyklu Pražských múz v kostele sv. Vavřince ve středu 18. dubna rozezněl klavír pod rukama bulharské umělkyně Vanyi Peshevy. Precizní interpretace dvou částí z Ravelova Kašpara noci zaujala od prvních tónů mimořádně kultivovaným virtuózním podáním, citem pro impresi a technikou, která skutečně okouzlila. Vanya Pesheva absolvovala studia v Sofii a v Římě, vedle koncertů sólových i komorních se věnuje také systematicky pedagogické činnosti. Klavíristka svůj talent využívá naplno ve studiu a prezentaci děl autorů nejrůznějších období, vždy s ojedinělou empatií i brilantní technikou a disponuje také bohatou úhozovou škálou. 

Sólo pro klasicismus, Viléma Veverku a Kateřinu Englichovou

Hobojista Vilém Veverka, který před Vánocemi zaujal vystoupením s Ensemble Berlin-Prag v sále Berlínské filharmonie a harfistka Kateřina Englichová, čerstvá držitelka Ceny klasické hudby za rok 2017, potěšili své publikum na nedělním koncertu s ensemble 18+ 21. ledna v Zrcadlové kapli Klementina. Výsostnou interpretaci Viléma Veverky a emocionalitu virtuózní Kateřiny Englichové doprovodil autentický projev ensemble 18+, komorního souboru pořádajícího již několik let cyklus Sólo pro klasicismus. Tentokrát vévodily večeru dva hudební styly – vrcholné baroko Georga Friedricha Händela a nastupující klasicismus Wolfganga Amadea Mozarta. Spojení souboru zaměřeného na autentickou interpretaci se známými a renomovanými umělci bylo příslibem kvalitního koncertu vysoké úrovně. Pečlivě sestavený program a mimořádné výkony zcela splnily a v mnohém i předčily očekávání.

Melpomené uvedla Trio PragArt

23. listopad 2017
Melpomené uvedla Trio PragArt

Závěrečný koncert cyklu Pražské múzy, kterému vévodila múza tragédie a ochránkyně zpěvu Melpomené, uvedl na pódium nové Trio PragArt, v němž se sešli špičkoví umělci mezzosopranistka Eva Garajová, violistka Jitka Hosprová a klavírista Ivo Kahánek. V první části večera zazněly v podání Tria PragArt dva písňové cykly, nejprve Three Songs for medium voice, viola and piano, op.76 Franka Bridge. Písně z období počátku skladatelova úspěšného období 1906 až 

Pražským múzám vládla Erató

24. říjen 2017
Pražským múzám vládla Erató

Koncertem v pražském kostele sv. Vavřince pokračoval 18. října komorní cyklus Pražské múzy, který jeho zakladatelka, mezzosopranistka Eva Garajová zamýšlela nejen jako cyklus koncertní, ale také jako pravidelná setkávání s návštěvníky, kteří mají širší kulturní rozhled literární, historický i výtvarný. Vést dialog, povídat si o umění, naslouchat krásné hudbě i krásnému slovu. Tak by se dala ve stručnosti formulovat myšlenka, která provází cyklus dvanácti múz a Apollóna, ochránce všeho umění. Říjen představil múzu Erató, která symbolizovala v řecké mytologii lásku a milostnou poezii a jejímž atributem bývala vždy lyra.

Po vzoru Novotné, Kněžíkové a Plachetky: Mladí zpěváci počtvrté sbírali zkušenosti v Litni

Letní Interpretační kurzy na zámku Liteň vstoupily letos do svého 4. ročníku a vyvrcholily v neděli 13. srpna závěrečným koncertem tradičně v liteňském sále Čechovna. Pod vedením zkušených špičkových lektorů Kateřiny Kněžíkové a Adama Plachetky se představilo deset účastníků kurzů – devět mladých pěvkyň a jeden pěvec.

Slavnostní Stabat mater otevřela Velikonoce ve FOKu

Ve Smetanově síni Obecního domu v Praze otevřel koncert Symfonického orchestru hl.m.Prahy FOK tradičně Velikonoční svátky oratoriem Antonína Dvořáka Stabat mater. Od zahájení velikonoční tradice uvádění jedné z nejznámějších duchovních skladeb tímto tělesem v r.1992 uplynulo už čtvrtstoletí a na slavnostní atmosféře ve Smetanově síni to bylo patrné nejen na pódiu, ale také v auditoriu. Počátek Velikonoc na Zelený čtvrtek s překrásným Dvořákovým Stabat mater souzní zcela samozřejmě a jak Symfonický orchestr FOK, tak jisté vedení dirigenta Jiřího Maláta, který se k orchestru vrací ze svých zahraničních angažmá, prokázali dlouholetou

Ultimate musical duel na Novoměstské radnici

Hobojista Vilém Veverka je nejen uznávaný interpret, ale je také neustálý „hledač“ nových výzev, tvůrčích i dramaturgických. Vnitřní energie jej žene stále kupředu po cestách, které nejsou prošlapané a tudíž tím přitažlivější. Jeho prioritou je a přes všechny další aktivity vždy zůstane hudba, ale jaká a s kým připravená, to je právě krásně široký horizont, který Viléma Veverku láká a  přináší posluchačům další projekty koncertní i nahrávací.

Vánoční radosti Štefana Margity

7. prosinec 2016
Vánoční radosti Štefana Margity

Vánoční dárek Štefana Margity nese všechny atributy svého tvůrce – kantabilní zpěv, známé melodie, pečlivé provedení s důrazem na atmosféru Vánoc. Mistr pěvec k sobě přizval neméně mistrné Adama Plachetku a Kateřinu Kněžíkovou. Úvodní Tichá noc Franze Xavera Grubera dává příležitost jeho sladkému sametovému hlasu, který souzní s profesionálním projevem Kühnova smíšeného sboru, orchestr je místy mohutnější. V Ramírezově písni El Nacimento svítivý Margita s hladivě temným Plachetkou tvoří báječně vyvážené duo. Mozartovo Laudate Dominum bylo svěřeno Kateřině Kněžíkové a její znělý a ohebný soprán zcela odpovídá

Portrét Richarda Nováka: V plné síle umělecké i lidské

Portrét pěvce Richarda Nováka slavícího letos výjimečné životní jubileum zachycuje tohoto skvělého basistu v rolích, jimiž během svého dlouhého uměleckého života zaujal tisíce posluchačů a operních diváků. Znělý hlas, ozvláštněný úžasným emočním bohatstvím, báječná výslovnost, tak charakteristická pro pěvce starší generace a především pravá umělecká poctivost, s níž Richard Novák ke každé roli přistupuje, to vše je synonymem letošního jubilanta. Dvoudiskové album představuje umělce nejprve jako brněnského operního sólistu ve studiových nahrávkách z let 1977-83 a také živě z představení Verdiho Simona Boccanegry

Humor i žalmy Jiřího Temla na albu Kühnova dětského sboru

K loňským osmdesátinám jednoho z našich nejoblíbenějších současných autorů Jiřího Temla vydal Kühnův dětský sbor spolu s Radioservisem album věnované výhradně dětským kantátám tohoto skladatele. Jiří Teml jako dlouholetý rozhlasový pracovník měl velmi blízko k hudbě pro děti a rád ji nejen tvořil, ale současně umožnil dětem srovnání její prezentace koncertní a rozhlasové. V textu bookletu Jiří Teml sám uvádí témata a okolnosti vzniku jednotlivých kantát a přes velkou různorodost i časovou šíři vzniku nahrávek vlastně máme možnost ocenit mimořádný autorský přístup k tomuto žánru a ve vytříbené sborové interpretaci posledních

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.