Lukáš Pavlica

Lukáš Pavlica

Absolvoval magisterský obor Hudební věda na Masarykově univerzitě, v současné době studuje pod vedením doc. PhDr. Jany Perutkové, Ph.D., doktorský studijní program. Aktivně se věnuje publicistické a kritické činnosti, kromě externího dopisovatele pro časopis Harmonie zastává místo redaktora portálu Brno – město hudby. Spolupráci navázal rovněž s hudební revue Opus musicum nebo magazínem vysokých škol Universitas. Kromě publicistické činnosti a výzkumu se okrajově věnuje také hudebnímu aranžérství a spolu s dalšími skladateli a hudebníky instrumentoval a natočil CD Hudebníček cílící na rozvíjení melodického a rytmického cítění u dětí do čtyř let.

Jen tu a tam mírně přidat na Olomouckých barokních slavnostech

Ve čtvrtek 27. července byla uvedena Ensemblem Damianem v rámci Olomouckých barokních slavností serenata La Senna festeggiant Antonia Vivaldiho. Libretista Lalli zvolil alegorický příběh, ve kterém postavy Zlatý věk a Statečnost hledají ztracené štěstí. Po chvíli se objevuje na scéně řeka Seina, která slibuje dovést postavy k tomu, co hledají. Předkládaným dílem hodlal Vivaldi vyjádřit osobní poctu králi Ludvíkovi a francouzskému národu. Prvky francouzského hudebního jazyka se tak objevují napříč celým dílem, přestože jeho italskost je zcela nezpochybnitelná. Hlas L’Eta dell’oro (Zlatý věk) propůjčila sopranistka Kristýna Vylíčilová, roli La Virtu (Statečnost) ztvárnila altistka Dorota Smělíková a La Senna (Seina) zazněla v podání basisty Jaromíra Noska.

Dva různé Příběhy o Kristu na Hudebním festivalu Znojmo

V sobotu 22. července 2017 proběhlo v rámci Hudebního festivalu Znojmo v tamějším kostele sv. Michala scénické představení s názvem Příběh o Kristu. Jedná se představení sestavené z pěti duchovních děl Heinricha Schütze. Tato díla byla obohacena o scénickou složku režisérkou Lindou Keprtovou a provedena jako svébytné dílo orchestrem Czech Ensemble Baroque. Premiéra se odehrála na stejném místě ve čtvrtek 20. července taktéž v rámci festivalu.

Vážné taškařice na Olomouckých barokních slavnostech

V sobotu 15. července byly uvedeny v rámci Olomouckých barokních slavností v bývalém Jezuitském konviktu dvě neobarokní opery s pantomimou současných českých autorů. Prvním z děl byla Coronide hudebního skladatele, muzikologa a vysokoškolského pedagoga z Univerzity Palackého v Olomouci Víta Zouhara. Druhým dílem večera byla Harlekýnova dobrodružství uměleckého vedoucího orchestru Ensemble Damian Tomáše Hanzlíka. Tento orchestr se také ve spojení s herci divadla Facka postaral o toto provedení. Hlas nymfě Coronide propůjčila altistka Dorota Smělíková, protějšek v roli Apolla ztvárnil tenor Filip Dámec, Apidamii zpívala sopranistka Markéta Israel Večeřová a postavu Dafni představil bas Jan Vaculík. Herec Michal Bumbálek ztvárnil na jevišti postavy Harlekýna a Dafni, Sergej Sanža matku, holiče, Dottore, krejčího a havrana, Pavel Doucek představil postavu Apolla, baletka Barbora Bielková Coronide a Pavlína Vaňková předvedla Kolombínu.

Vkusně humorný Spor bohů

12. červenec 2017
Vkusně humorný Spor bohů

V úterý 11. července proběhla v rámci Olomouckých barokních slavností v bývalém Jezuitském konviktu barokní serenata La Contesa de'numi od Leonarda Viciho. O provedení se postaral orchestr Ensemble Damian pod vedením Tomáše Hanzlíka. V roli Jupitera se představil sopranista kolumbijského původu Leandro Lafont, Marta ztvárnil tenor Ondřej Holub, Astrea zazněla v podání Dory Rubart-Pavlíkové, postavy Míru se ujal altista Jan Mikušek, sopranista Filip Dámec přijal roli Apolla a Štěstěnu přivedla k životu Hana Holodňáková.

Novodobá premiéra v Jaroměřicích

19. červen 2017
Novodobá premiéra v Jaroměřicích

V sobotu 17. června 2017 proběhla na zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou novodobá premiéra holdovací serenaty Il natal di Giove (Narození Jovovo) od Carla Müllera. O provedení se postaral orchestr Ensemble Damian pod vedením Tomáše Hanzlíka. Jedná se patrně o první provedení od roku 1748. V roli princezny Melite se představila sopranistka Hana Holodňáková, její sestru Amalteu ztvárnila sopranistka Aneta Ručková, bohyně spravedlnosti Themis zazněla v podání sopranistky Dory Rubart-Pavlíkové. Role kněze Cassandra se ujal Filip Dámec a kontratenorista Vojtěch Pačák přijal roli Adrasta.

Něžně krotké kontrasty Emmertovy 25. symfonie

Ve čtvrtek 1. června 2017 proběhla v brněnském kostele sv. Augustina premiéra 25. symfonie K tobě byl poslán anděl nedávno zesnulého skladatele Františka Emmerta. O provedení se postaral orchestr Ensemble Opera Diversa pod taktovkou Ondreje Olose. Skladba komponovaná pro violu, varhany, mezzosoprán a smyčce je současně předposlední symfonií Františka Gregora Emmerta, V sólovém obsazení se představil Milan Paľa na violu, Marek Paľa na varhany a mezzosopranistka Jarmila Balážová.

Jak Svatý Pavel uzavřel Velikonoční festival duchovní hudby

V neděli 23. dubna 2017 proběhl v brněnském kostele sv. Janů poslední z řady koncertů Velikonočního festivalu duchovní hudby. Apoštol Pavel Felixe Mendelssohna Bartholdyho zazněl v provedení Filharmonie Brno a Českého filharmonického sboru Brno pod taktovkou Leoše Svárovského. Na pozicích sólistů vystoupili Marie Fajtová (soprán), Štěpánka Pučálková (mezzosoprán), Jan Rusko (tenor), Roman Hoza (baryton).

Zpívaná rozjímání pražských konzervatoristů v Brně

Ve čtvrtek 13. dubna 2017 proběhl v brněnském kostele Nanebevzetí Panny Marie další z řady koncertů Velikonočního festivalu duchovní hudby. Sepolkro Abgesungene Betrachtungen (Zpívaná rozjímání) Františka Antonína Míči zaznělo v provedení Barokního orchestru Pražské konzervatoře pod taktovkou Jakuba Kydlíčka. Sopranistka Zuzana Kopřivová se ujala role Duše, altistka Marie Svobodová role Outrpnosti, tenorista Lukáš Sidorják role Hříšníka a basista Jakub Ošmera představil postavu Krista.

Extatická meditace u Bran Jeruzaléma

12. duben 2017
Extatická meditace u Bran Jeruzaléma

V úterý 11. dubna 2017 proběhl v brněnském českobratrském evangelickém chrámu J. A. Komenského další z řady koncertů Velikonočního festivalu duchovní hudby. Brány Jeruzaléma Bronia Kutavičiuse zazněly v provedení orchestru BERG pod taktovkou Petera Vrábela a sboru Vox Iuvenalis pod vedením Jana Ocetka.

Nejednotné zahájení Velikonočního festivalu duchovní hudby

V neděli 9. dubna 2017 proběhl v brněnském kostele sv. Janů zahajovací koncert Velikonočního festivalu duchovní hudby. Za účelem honosného odstartování festivalu nebylo k prvnímu koncertu zvoleno nic menšího než monumentální oratorium Johanna Sebastiana Bacha Matoušovy pašije. Postavu Matouše ztvárnil Karol Kozłowski, Krista Jacek Ozimkowski a Jidáše, Piláta a Petra Łukasz Klimczak. O provedení se postarala polská Capella Cracoviensis vedená dirigentem Janem Tomaszem Adamem.

Harmonie vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČRNadace Český hudební fondNadace Leoše JanáčkaNadace Bohuslava Martinů

 

Naši partneři

Muzikus - magazín nejen pro muzikantyAlterecho - platforma pro současnou hudební kulturu

Chcete inzerovat? Máte dotaz?

+420 266 311 701

Novinky emailem

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.