klasická hudba, jazz a world music

Lukáš Pavlica

Lukáš Pavlica

Absolvoval magisterský obor Hudební věda na Masarykově univerzitě, v současné době studuje pod vedením doc. PhDr. Jany Perutkové, Ph.D., doktorský studijní program. Aktivně se věnuje publicistické a kritické činnosti, kromě externího dopisovatele pro časopis Harmonie zastává místo redaktora portálu Brno – město hudby. Spolupráci navázal rovněž s hudební revue Opus musicum nebo magazínem vysokých škol Universitas. Kromě publicistické činnosti a výzkumu se okrajově věnuje také hudebnímu aranžérství a spolu s dalšími skladateli a hudebníky instrumentoval a natočil CD Hudebníček cílící na rozvíjení melodického a rytmického cítění u dětí do čtyř let.

Proměnlivé kvality Filharmonie Brno

11. listopad 2016
Proměnlivé kvality Filharmonie Brno

Ve čtvrtek 10. listopadu 2016 proběhl v koncertním sále Besedního domu abonentní koncert Filharmonie Brno s názvem Amadeana, odvolávající se na výročí Mozartova narození i jeho brzkého skonu. Na samotném programu však nefiguroval pouze Mozart, ale také skladba brněnského rodáka a houslového virtuóza světového formátu Heinricha Wilhelma Ernsta a symfonie mnichovského skladatele Karla Amadea Hartmanna. Na postu dirigenta se představil Alexander Liebreich, šéfdirigent katovických rozhlasových symfoniků a umělecký šéf Mnichovského

Nonšalantní Rameau a uvolněný Lombard

19. říjen 2016
Nonšalantní Rameau a uvolněný Lombard

Dne 18. října 2016 proběhl v Blahoslavově domě recitál Jeana Françoise Lombarda pod taktovkou Romana Válka a za doprovodu orchestru Czech Ensemble Baroque specializujícího se na historicky poučenou interpretaci barokní hudby.

Dodatečná velikonoční nadílka Czech Ensemble Baroque

Ve čtvrtek 21. dubna se v brněnském sále konventu Milosrdných bratří odehrál předposlední z řady abonentních koncertů orchestru Czech Ensemble Baroque s názvem Velikonoční kantáty. Orchestr se pod vedením dirigenta Romana Válka věnuje historicky poučené interpretaci a v poslední době se zaměřuje především na dílo Františka Xavera Richtera, jehož oratorium La deposizione dalla croce di Gesù Cristo, nedávno uvedli v rámci Velikonočního festivalu duchovní hudby v Brně.

Vypjaté dobro a precizní zlo

12. duben 2016
Vypjaté dobro a precizní zlo

Jméno Dimitrij Šostakovič je v  souvislosti s dalším významným ruským skladatelem – Alfredem Schnittkem, dodáváno téměř jedním dechem. Není se čemu divit, vždyť Schnittke svým vlastním svérázným způsobem navazuje na hudební řeč svého staršího kolegy, dále ji rozvíjí, demontuje a přetváří dle své vlastní estetiky. Přestože je autor na poměry skladatelů druhé poloviny 20. století u nás relativně známý

Vítězství Velikonočního festivalu duchovní hudby

Poslední koncert Velikonočního festivalu nás přivedl opět tam, kde celý 25. ročník započal – do katedrály sv. Petra a Pavla, jedné z nezpochybnitelných chloub města Brna. Při zahajovacím koncertu jsme byli svědky drobných technických problémů, které mírně podkopávaly nerušený požitek z hudby. Právě tato neblahá zkušenost nejspíše přiměla organizátory k úplnému opuštění mikrofonů a jiné zvukové techniky během samotného koncertu. Dalo se předpokládat, že také Filharmonie Brno,

Snímání z kříže a návrat Františka Xavera Richtera k životu

S velkým očekáváním jsem vyhlížel provedení čerstvě restaurovaného díla Františka Xavera Richtera La deposizione dalla croce di Gesù Cristo, které bylo představeno 21. března 2016 v kostele sv. Janů. Jedná se o pašijové oratorium pro sólové hlasy, sbor a orchestr rozdělené do dvou aktů. Prvnímu aktu předchází instrumentální Introduzione o třech krátkých částech. Jedná se další dílo F. X. Richtera, které Czech

Dřevěný Kristus otevřel Velikonoční festival duchovní hudby, technice navzdory

Zahajovací koncert 25. ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby, který se odehrál 21. března 2016 ve 20:00 v katedrále sv. Petra a Pavla, představil nepříliš hraná díla českých hudebních skladatelů dvacátého století. Jako první zazněla třídílná Symfonie č. 7 op. 52 Miloslava Kabeláče, následovala výrazově bohatá a interpretačně náročná skladba Crux pro sólové housle, tympány a zvony Luboše Fišera načež celý koncert uzavřel Dřevěný Kristus Jana Hanuše.

Harmonie vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČRNadace Český hudební fondNadace Leoše JanáčkaNadace Bohuslava Martinů

 

Naši partneři

Muzikus - magazín nejen pro muzikantyAlterecho - platforma pro současnou hudební kulturu

Chcete inzerovat? Máte dotaz?

+420 266 311 701

Novinky emailem

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.