Lukáš Michael Vytlačil

Lukáš Michael Vytlačil

Vokální polyfonie v Anežském klášteře

V pořadí čtvrtý koncert Letních slavností staré hudby 2016 (21. 7.,  Klášter sv. Anežky České, kostel sv. Salvátora,) nabídl vokální polyfonii 16. a 17. století od renesančních mistrů, kteří působili v italských Benátkách, a jejich německých následovníků v podání vokálního ansámblu Singer Pur z německého Regensburgu. Prostor pražského kostela sv. Salvátora v areálu kláštera sv. Anežky České byl pro tuto hudbu prostorem na výsost vhodným.

LSSH 2016 podruhé: Gondoly na Seině

Také druhý večer Letních slavností staré hudby, který se uskutečnil 12. července 2016 v Cla-Gallasově paláci na Starém Městě pražském, se nesl ve znamení francouzské hudby. Atmosféra byla o poznání komornější, nejen prostorem, ale především tím, že jediným hudebním nástrojem bylo cembalo. Cembalistka Béatrice Martin zvolila dramaturgii, jež byla svým laděním blízká předchozímu koncertu souboru Les 

Letní slavnosti 2016 zahájily s francouzským šarmem

V pondělí 11. července 2016 začal již sedmnáctý ročník Letních slavností staré hudby, které každoročně rozeznívají malebná pražská zákoutí. Stejně jako vloni se první koncert uskutečnil v Trojském zámku a zazněla na něm francouzská hudba s francouzským ansámblem. Vlastně by bylo přesnější napsat hudba s francouzským šarmem s nádechem italské grácie. Dramaturgie s názvem „Portrét benátský“ totiž nabídla

Andreas Scholl s anglickým šarmem

Psal se rok 2014 a jeden z koncertů Pražského jara, který vzbuzoval největší očekávání, byl kvůli nemoci zrušen. O dva roky později, 2. června 2016 však již zcela zaplněná Dvořákova síň pražského Rudolfina mohla kotratenoristu Andrease Scholla přivítat. Pěvec, ověnčený mnohými úspěchy a skvělou pověstí, si pro své vystoupení zvolil program z děl Henryho Purcella, vrcholného představitele anglické barokní hudby. Kolegy na pódiu se mu stali hudebníci Collegia 1704 pod vedením Václava Lukse.

Graindelavoix v Emauzích

27. květen 2016
Graindelavoix v Emauzích

Nejstarší repertoár letošního Pražského jara zazněl ve čtvrtek 19. května v klášteře Na Slovanech. Belgický vokální ansámbl Graindelavoix zde totiž vystoupil se skladbami z tzv. Turínského kodexu, který je unikátním dokladem hudební kultury na Kypru na přelomu 14. a 15. století. Emauzy byly pro takový projekt skutečně symbolickým místem, neboť Karel IV. tento klášter založil pro pěstování slovanské liturgie a jako příspěvek ke snaze o sblížení západní a východní křesťanské tradice.

Monteverdi Magdaleny Kožené, promyšlený, ale s otazníky

V produkci hudebního nakladatelství Deutsche Grammophon vyšlo počátkem letošního roku nové sólové album přední české mezzosopranistky Magdaleny Kožené. Záběr jejího repertoáru je velmi široký a v zaměření této nahrávky se obrací k hudbě raného baroka, konkrétně k dílům Claudia Monteverdiho. Na natáčení se kromě Kožené podíleli také další pozvaní sólisté a barokní orchestr La

S Davidem Ebenem o hudbě doby Karla IV. a nové desce Scholy Gregoriany Pragensis

Letošní rok se nese ve znamení významných oslav sedmistého výročí od narození Karla IV., římského císaře a českého krále. Epocha jeho vlády patřila mezi nejvýznamnější období našich dějin a mimořádná panovníkova osobnost se zapsala do dějin velké části Evropy, ať tomu bylo v oblasti politické či kulturní. Rozsah problematiky, které jako vladař věnoval svoji péči, byl na tehdejší dobu skutečně mimořádný, což

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.