Alexandra Střelcová

Alexandra Střelcová

Po studiích managementu kultury na londýnské Goldsmiths College pracovala v agentuře Askonas Holt, podílela se na PR a komunikaci projektu El Sistema Greece, spolupracovala mj. také s Institutem Bohuslava Martinů, souborem Collegium Marianum nebo Českým centrem v Londýně.

Slunce a moře: Litevská opera bije na poplach mezi vybledlými korály a plážovými osuškami

Klimatické změny, kterými naše planeta dlouhodobě prochází, se pomalu vkrádají i do našich běžných konverzací a každodenních konzumních návyků. Právě na ně s údernou satiričností reaguje litevská opera Sun & Sea (Marina) divadelní a filmové režisérky Rugilė Barzdžiukaitė, spisovatelky Vaivy Grainytė a skladatelky Liny Lapelytė, která reprezentovala pobaltskou zemi na právě skončivším 58. mezinárodním bienále umění v Benátkách. V rámci letošní přehlídky, na kterou Česká republika vyslala retrospektivu Stanislava Kolíbala, zaujala litevská site-specific opera jak široké publikum, kterému nevadily ani hodinové fronty před vstupem, tak odbornou kritiku, jež projektu udělila prestižního Zlatého lva za nejlepší národní instalaci. Zpívá se totiž vleže, na pláži.

Budoucnost klasiky patří inovacím, zní z rotterdamské konference Classical:NEXT

Jak zpřístupnit klasickou hudbu mladým generacím, zvýšit etnickou diverzitu v orchestrech i v managementu, efektivně využít sociální média či skrze spolupráce s komerčními partnery vyřešit všudypřítomný a systematický nedostatek financí v sektoru? Všechno, co jste kdy chtěli vědět o klasické hudbě (ale báli jste se zeptat), se dozvíte na Classical:NEXT, hudební konferenci, kterou již popáté v polovině května hostil nizozemský Rotterdam. Třídenní maraton, na který pravidelně přijíždí zástupci předních hudebních institucí, nahrávacích společností, orchestrů, festivalů a exportních kanceláří z celého světa, sestává z náročného itineráře debat, mentoringů, showcase koncertů i osobních schůzek, během kterých se vytváří nejedno přátelství i spolupráce na další sezóny.

Nespoutaný zvuk: nekonečné hledání příznivců klasické hudby v experimentu londýnského Barbican Centre

Mimořádně promyšlený a elegantní recept na věčný problém, jak přiblížit klasickou hudbu novému publiku, nabídnul druhý ročník festivalu Sound Unbound, který se konal v londýnském Barbicanu. Více než 440 interpretů se představilo během 60 koncertů v prostorách tohoto brutalistního komplexu ze sedmdesátých let, který kromě koncertního sálu čítá dvě divadla, multikino, výstavní síň, středověkou kapli, botanickou zahradu, Guildhall School of Music and Drama a několik set bytových jednotek.

Harmonie vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČRNadace Český hudební fondNadace Leoše JanáčkaNadace Bohuslava Martinů

 

Naši partneři

Muzikus - magazín nejen pro muzikantyAlterecho - platforma pro současnou hudební kulturu

Chcete inzerovat? Máte dotaz?

+420 266 311 701

Novinky emailem

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.