
Markéta Vejvodová
Působí od roku 2004 jako redaktorka Českého rozhlasu, v letech 2005–2009 působila jako redaktorka hudební redakce stanice Vltava. Připravovala hudebně publicistické pořady Telefonotéka, Euphonia, Slovo o hudbě, Studio M a další. Vystudovala hru na klavír na Pražské konzervatoři ve třídě Ilji Hurníka a HAMU v Praze pod vedením Jana Panenky a Petera Toperczera. V roce 1991 získala stipendium k ročnímu studijnímu pobytu v Paříži u předního francouzského klavíristy a pedagoga Dominiqua Merleta. Vedle sólových klavírních recitálů spolupracovala s L. Svárovským, J. Sukem, G. Demeterovou, I. Ženatým, P. Fischerem, aj. Nahrávala nebo koncertně vystoupila rovněž se SOČRem, Sukovým komorním orchestrem, aj. Doma se představila na festivalu Pražské jaro (1989), na Velikonočním festivalu Josefa Suka (1993), na Mladém pódiu (1994) a na festivalu Mladá Praha (1996). Působí zároveň v oblasti pořadatelství a organizace hudebních projektů. V letech 2008–2013 byla za Český rozhlas porotkyní rozhlasové hudební soutěže EBU New Talent. V České filharmonii v letech 2009–2013 vedla edukativní programy, v letech 2015–2017 byla ředitelkou Česko-francouzské akademie Telč, v současnosti působí jako redaktorka na stanici Český rozhlas Region. Od roku 2019 spolupracuje s Moravskou filharmonií Olomouc, kde dramaturgicky i koncepčně připravuje koncertní cyklus pro nastávající rodiče.
Sandrine Piau uzavřela letošní cyklus abonentních koncertů Collegium 1704 v Rudolfinu
29. duben 2015„Láska je bohem míru“ (L´Amour est le Dieu de la Paix) …Těmito slovy otevřela světově proslulá Sandrine Piau své úterní vystoupení v pražském Rudolfinu. Společně se souborem Collegium 1704 pod taktovkou Václava Lukse vtáhla publikum vyprodané Dvořákovy síně na „Návštěvu u Krále Slunce“. Ostatně to byl také oficiální název večera, který si dal za cíl na závěr abonentního cyklu „Collegium 1704 v Rudolfinu“ znovuoživit šarm francouzské barokní hudby. Posluchači těchto koncertů si už zvykli na to, že sólisté, kteří se společně s Collegiem 1704 na těchto koncertech představují, jsou z řady naprostých světových špiček. Ostatně Francouzka Sandrine Piau
Dvořákova síň pražského Rudolfina byla po mnoho desetiletí zvyklá na skvělé orchestrální i komorní koncerty a recitály. Barokní hudba tu zaznívala spíše příležitostně. To se změnilo v sezoně 2012–2013, kdy barokní orchestr Collegium 1704 v čele se svým zakladatelem a dirigentem Václavem Luksem otevřel svůj nový abonentní cyklus Hvězdy barokní opery. Už první ročník přinesl mimořádné umělecké zážitky díky zajímavé dramaturgii a špičkové úrovni orchestru, a především...
Vadim Repin: V Praze se hudbou všichni sblížíme
8. září 2014MHF Dvořákova Praha letos přináší zcela nové dramaturgické pojetí. Milovníky hudby letos jistě potěší samostatná řada zahraničních orchestrů, koncertní provedení první Dvořákovy opery Alfred, rozsáhlá komorní řada, nedělní matiné zaměřená na pražský a vídeňský klasicismus, debutový „Den D“ nebo „Rodinný den“ s jedinečným představením dua hudebních komiků Igudesman & Joo. Páteří celého festivalu je ale bezpochyby orchestrální koncertní řada „Dvořák Collection“, na které letos postupně zazní Dvořákovy liché symfonie...
O nové etapě Pražské komorní filharmonie
24. duben 2007Charles Dutoit - Na Krále Rogera s Českou filharmonií se těším
5. říjen 2007Úkolem učitele hudby není vychovávat virtuosy, ale dobré hudebníky a dobré lidi, říká Karel Špelina
16. leden 2008Yefim Bronfman: žít umělecký život opravdově znamená hudbě sloužit
12. prosinec 2008V průběhu letošního školního roku Pražská konzervatoř již popáté pořádala ve spolupráci se společností Triart management koncertní cyklus Profesoři Pražské konzervatoře, který v roce 2003 vznikl s cílem představit pražskému publiku...