3. 4. 2021

Mark Wigglesworth: Když hledáte dostatečně dlouho, to správné slovo vždycky nakonec najdete

Má pověst zarputilého, pečlivého až pedantského dirigenta, ale klidný pozorovatel v něm záhy odhalí velkou...

9. 3. 2021

Olga Jelínková: Hodně po třicítce je to dobrý

Jednu z možností, jak si alespoň virtuálně užít živé operní představení, nabídla...

15. 2. 2021

Alice Nellis: Naučit svobodě, kterou hudba poskytuje

Co musí mít dobrý edukační koncert? Na jeho definici by možná stačilo...

5. 10. 2020

Zpěváci bez zpěvu i práce aneb Kde je smysl a nesmysl?

Mám to štěstí, že součástí mojí práce je poslouchat jejich hlasy. Nechávám...

29. 9. 2020

Festival Janáček Brno zahájil: Příliš mnoho Živných na jeden Osud

Jedním z nejsympatičtějších projevů zdravého sebevědomí je schopnost s klidem přiznat slabou...

15. 9. 2020

Robert Carsen: Janáčkův Osud si dělá, co chce

Jeho inscenace patří k těm divadelně hluboce přesvědčivým. Poprvé se českému publiku představil...

3. 6. 2020

Zimní cesta na Pražském jaru aneb Rychlá poznámka k pomalému umění

Psát recenze na streamované koncerty je ze své podstaty blbost, notabene pokud...

21. 5. 2020

Mše, která neexistuje: Collegium 1704 na nové nahrávce umí využít příležitost

Urputným, naléhavým, vášnivým provoláním sborového Kyrie eleison začíná hodinová Missa 1724, imaginární...

19. 5. 2020

Stoletý salcburský Kdokoli

Můj pane, oběhnu hned svět,a notně ohnu tomu hřbet,kdo jako hovado se...

6. 4. 2020

Roman Bělor: Nemůžu se bát něčeho, co nelze ovlivnit

Od včerejška už je jasné, že Pražské jaro letos nebude. Respektive ne...

24. 3. 2020

Zastavit se a popřemýšlet: Jak se žije českým orchestrům a divadlům v...

Krize jako šance. Může tohle motto, skloňované a probádané odborníky od vývojových...