Mark Wigglesworth: Když hledáte dostatečně dlouho, to správné slovo vždycky nakonec najdete
Má pověst zarputilého, pečlivého až pedantského dirigenta, ale klidný pozorovatel v něm záhy odhalí velkou...
Olga Jelínková: Hodně po třicítce je to dobrý
Jednu z možností, jak si alespoň virtuálně užít živé operní představení, nabídla...
Alice Nellis: Naučit svobodě, kterou hudba poskytuje
Co musí mít dobrý edukační koncert? Na jeho definici by možná stačilo...
Zpěváci bez zpěvu i práce aneb Kde je smysl a nesmysl?
Mám to štěstí, že součástí mojí práce je poslouchat jejich hlasy. Nechávám...
Festival Janáček Brno zahájil: Příliš mnoho Živných na jeden Osud
Jedním z nejsympatičtějších projevů zdravého sebevědomí je schopnost s klidem přiznat slabou...
Robert Carsen: Janáčkův Osud si dělá, co chce
Jeho inscenace patří k těm divadelně hluboce přesvědčivým. Poprvé se českému publiku představil...
Zimní cesta na Pražském jaru aneb Rychlá poznámka k pomalému umění
Psát recenze na streamované koncerty je ze své podstaty blbost, notabene pokud...
Mše, která neexistuje: Collegium 1704 na nové nahrávce umí využít příležitost
Urputným, naléhavým, vášnivým provoláním sborového Kyrie eleison začíná hodinová Missa 1724, imaginární...
Stoletý salcburský Kdokoli
Můj pane, oběhnu hned svět,a notně ohnu tomu hřbet,kdo jako hovado se...
Roman Bělor: Nemůžu se bát něčeho, co nelze ovlivnit
Od včerejška už je jasné, že Pražské jaro letos nebude. Respektive ne...
Zastavit se a popřemýšlet: Jak se žije českým orchestrům a divadlům v...
Krize jako šance. Může tohle motto, skloňované a probádané odborníky od vývojových...