Pravoslav Kohout

Pravoslav Kohout

Narodil se 27. 11. 1943 v Praze. Otec byl cellista (Smetanovo kvarteto) a matka klavíristka. Od 6 let se učil na housle u prof. dr. Josefa Micky, později u něj na Pražské konzervatoři. R. 1962 byl přijat na AMU (prof. dr. Alexandr Plocek), od r. 1963 do r. 1969 studoval na Moskevské konzervatoři P.I.. Čajkovského u prof. Galiny V. Barinové. Po povin. vojen. službě (1969 AUS) byl členem PKO (Pražského komor. orch. bez dirig.) .R.1972 založil Nové smyčcové kvarteto a v témže roce se stal prof. Teplické konzervatoře, odkud r. 1974 přešel na Plzeňskou konzervatoř. Následkem autohavárie r. 1975 ukončil koncertní činnost (kvarteto pokračovalo s primariem P. Hůlou jako Kocianovo kvarteto). V následujících letech byl pedagogem na Escuela Superior de Música y Dansa v Mexiku, LŠU Voršilská v Praze, Keski-Suomen konservatorio a Mikkelin musiikkiopisto ve Finsku. R. 1992 zpracovával v Praze spec. zadání MŠMT ČR na téma vysokého uměl. školství. Tehdejší hrozba zrušení základního uměleckého školství jej přiměla stát se r. 1993 ředitelem ZUŠ (Praha Smíchov), v letech 1993-2012 byl předsedou Ústřední umělecké rady ZUŠ ČR. 2009 mu byla udělena cena AZUŠ ČR „Za významný přínos atd.“ Po několika operacích levé ruky, od r.1981 do r. 1992 opět občas koncertoval. Od r. 2016 je členem neformální skupiny „Pondělníci“. Nyní se věnuje pouze skladbě a hudební publicistice. Jeho celoživotním koníčkem je tvorba karikatur, koláží a slovních hříček.

Koncert vrcholné úrovně

27. duben 2011
Koncert vrcholné úrovně

Jeden z nejkrásnějších koncertů mezinárodního festivalu Dvořákova Praha zazněl v Rudolfinu nedělního večera 29. 8. Pražská komorní filharmonie pod vedením...

Josef Bohuslav Foerster - Skladby pro smyčcové kvarteto

Stamicovo kvarteto při vší své náročné koncertní činnosti věnuje vytrvalou péči vyhledávání zapomenutých šperků české hudby. Takto nás již seznámilo s kvartetní tvorbou J. K. Vaňhala, P. Vranického a L. Koželuha. Nyní Stamicovci...

Stamicovci oživili obsah

3. květen 2011

Stamicovo kvarteto je přinejmenším jednou věcí jedinečné: snad žádný jiný z našich současných komorních souborů neuskutečnil tak úspěšně podobně užitečnou a potřebnou myšlenku, jakou je projekt festivalu EuroArt Praha. Je obdivuhodné, jak vzdor neblahým...

Wolfgang Amadeus Mozart - String Quartets K. 175, 458, 589

Téměř po celé 20. století bylo ještě poměrně snadné mít přehled o špičkových sólistech a komorních souborech a nebylo příliš těžké identifikovat typický interpretační styl a hudební výraz kohokoliv z nich. Množství smyčcových kvartet světové úrovně bylo...

Manhattan s vůní kavkazské růže

2. srpen 2011
Manhattan s vůní kavkazské růže

Představovat podrobně v odborném hudebním tisku jeden z nejpřednějších světových orchestrů, jakým je nejstarší symfonické těleso Spojených států, by mělo...

Guarneri Trio Praha v Komorním spolku a na Pražském jaru

Někdy je opravdu těžké něco napsat. To se stává ve dvou případech: buď recenzent nechce vypadat jako nájemný vrah, nebo nechce být pokládán za placeného reklamního...

Mág houslí i violy Julian Rachlin

2. srpen 2011
Mág houslí i violy Julian Rachlin

Východoevropská diaspora židovského národa je dávno velkým zdrojem talentů a výrazných tvůrčích osobností. V posledních desetiletích 20. století přes nezadržitelně korodující...

Památce Josefa Suka

15. listopad 2011

V noci 7. července zemřel ve věku jedenaosmdesáti let jeden z nejvýznamnějších a nejváženějších českých hudebních umělců druhé poloviny dvacátého a počátku jednadvacátého století, houslista Josef Suk. Výjimečný tvůrce dokonale vybroušených drahokamů houslového tónu...

Housle + kvarteto + učení = Leoš Čepický

Tato rovnice platí nejen pro primária Wihanova kvarteta. S malými obměnami ji lze použít i k dalším třem jménům členů dnes již světově proslulého souboru...

Kogan – Barshai – Rostropovich - Beethoven String Trios - Trio in G major, Op. 9 No. 1; Trio in C minor, Op. 9 No. 3; Trio in E flat major, Op. 3

Obdivované postavy velkých umělců mého mládí jsou již většinou ukončeným záznamem v historii hudební interpretace. Dříve takový záznam mohl být jen slovesnou vzpomínkou účastníků, v lepším případě své umění se interpret pokusil vtělit do vlastní skladby.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.