19. 12. 2019

Pavel Vančura: Pro sólový zpěv se musíte narodit

Přesně spočítané to nemá, ale za dvacet let na scéně vytvořil k devadesáti rolím. Většinu v Divadle...

9. 10. 2019

Kateřina Kněžíková: Dvořák mi svědčí

Kateřinu jsem zastihl s objemným klavírním výtahem s podobiznou Antonína Dvořáka. Nejprve jsem si...

1. 4. 2019

Nezapomínejme, že jsme ve snu. Duo SKUTR režíruje Juliettu

„To jsem tedy zvědav, jak to bude fungovat,“ kroutí skepticky hlavou Lukáš...

5. 3. 2019

Alice Nellis: Baví mě minimalistická cudnost

„Primární emoci z hudby těžko něčím přebijete. Libost vzniká díky hudbě. Ona nese...

25. 2. 2019

Michal Marhold: Svět chce pravdivé herectví

Na brněnské konzervatoři vystudoval zpěv a dirigování. Absolvoval bakalářské studium na brněnské...

6. 2. 2019

Per Boye Hansen: Začlenit operu Národního divadla do evropské ligy mistrů

Historická ředitelna v budově Zlaté kapličky s výhledem na Žofín, elegantní pohovka pod rozměrným...

28. 1. 2019

Martin Otava: Režírovat operetu je jako krotit dravou zvěř

Operetní žánr je dnes téměř výhradně v operních rukou. Po zrušení operetních divadel...

21. 1. 2019

Mix Schönberga a jazzu, improvizace a volnosti. Jiří Rajniš jako černošský muzikant...

Bylo mu jedenadvacet let, když jako nejmladší Čech na zahraniční scéně ztvárnil...

10. 11. 2018

Martin Glaser: Radost z představení potřebuji k životu

Jihomoravská metropole bude od poloviny listopadu hostit šestý ročník mezinárodního festivalu Janáček...

9. 10. 2018

Miriam Němcová: Rossini je jako šampaňské, jemný a brilantní

La Cenerentola neboli Popelka je vedle Lazebníka sevillského jednou z nejúspěšnějších a nejhranějších...

10. 9. 2018

Radka Sehnoutková: Čistit neshody v duchovní rovině

Chtěla být letuškou, pracovat jako au-pair v Anglii a zdokonalovat se v jazycích, její...