Evans přivezl hlavně show

Saxofonista Bill Evans a jeho band nazvaný Soulgrass, s obsazením Victor Bailey na basu, Joel Rosenblatt na bicí, Adam Rogers na kytaru a Christian Howes na housle, zahrál v rámci Agharta Prague festivalu (25. 4.) a zároveň představil skladby z nového alba The Nashville Boy, s nímž na jaře křižoval Evropu.

Po třech letech se Bill Evans vrátil do České republiky, do prostorů Lucerna Music Baru, které kapacitně přesně vyhovovaly počtu příchozích návštěvníků. Výjimečný večer plný energické hudby, skvělých fanoušků i klubového horka, počali muzikanti hned první skladbou, během níž si osahali zdejší ozvučení.

Koncert šlo skutečně označit za jedno velké show, a to i s narozeninovým „Happy birthday“ pro Victora Baileyho , jenž v Lucerně znovu oslavil svých 45 let, které mu odbily v březnu.

V hudbě tohoto kvintetu se střetává a mísí mnoho hudebních stylů. Je tu jazz, fusion, celkem dost „free koření“ i „tradice“. Celé vystoupení provázela značná hudební barevnost, která se prostřednictvím tenorsaxofonu a sopránky Billa Evanse, houslí Christiana Howese a kytary Adama Rogerse zrcadlila v rytmice Joea Rosenblatta a Victora Baileyho – „jednoho z nejlepších basáků světa“, jak tohoto muže tituloval Joe Zawinul.

Skladby se nesly v duchu „soulbopu“, tedy hlavně v myšlence spolupráce, radosti a užívání si hudby. Koncert skutečně odkazoval na živý záznam s názvem Soul Bop Band Live , kde ale pódiová interakce probíhala na ose Bill Evans – Randy Brecker. Breckera v Lucerně výtečně nahradil houslemi Howes a komunikace zůstala plně zachována. Ve skladbě Dixie Hop se dokonce přesunula do úsměvnější roviny, kde se bavili nejen diváci, ale i samotní hudebníci.

Prostor klubu se změnil v živelnou plochu, v jejíž každé části se něco dělo. Vše pak vytvořilo příjemný celek vysoké úrovně. Formace odcházela docela vyčerpána a možná se to samé dá tvrdit i o samotných posluchačích.

Sdílet článek: